Bästa hästarna!

Som utlovat gick jag från jobbet i tid idag. Det kändes skönt att vara i stallet rimlig tid. Hann rida både Fljóð och Slemma som gick så jäkla bra båda två! Är så glad att Slemma och jag lyckats trolla fram en trav som både går att jobba i och dessutom börjar få ett rimligt tempo. Traven har alltid varit hennes akilleshäl. I börjar tog hon jättekorta steg och undvek tygelkontakt till varje pris, nästan så att hon tänkte bakåt, och krullade bara in halsen. Idag var traven bättre än någonsin! Så stolt över mitt arbete där. Även Fljóð kändes otroligt trevlig. Det ska bli kul att höra vad Johanna säger om henne!

Stackars Gullan ville verkligen komma ut idag. Hon försökte sätta på sig grimman flera gånger och gick efter mig genom hela hagen. Tyvärr är hon lite för... lätt i baken för att jag ska känna mig helt safe med att rida ut på henne ensam i mörkret, så hon får vänta till i helgen. Fina tjejen ❤️

Sammanfattningsvis en toppenkväll! I morgon ska jag också försöka ta mig till stallet. Ha en fin kväll nu alla!

Sofie

Heja dig/er! :) Hur har du tänkt kring träningen av Slemmas trav? Och vilket bett upplever du att hon känns stabilast i kontakten? Har en häst med samma tendenser..

Svar: Jättebra fråga, tack! 😊 Tänkte ta svaret i ett inlägg om det är ok?
hovet.webblogg.se

Izza

Slemma är så söt!! ❤️

Svar: Tack! :)
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress