Underbara ridpass idag!
Hej på er! Idag har jag haft en helt underbar dag i stallet! Alla hästarna har fått en genomkörare. Fljóð var först ut, och jävlar vad bra hon kändes idag! Jag kunde till och med öka tempot lite utan att hon stressade upp sig. Istället vilade hon faktiskt i steget och behöll en fin bärighet även i ett lite högre tempo. Jag är så nöjd med hennes utveckling den senaste månaden. Ni minns kanske att jag var lite smått förtvivlad ett tag, men efter att vi lagt om träningen har hon verkligen kommit tillbaka, bättre än någonsin! Hon är så rolig att rida nu!
 
Slemma fick gå en vända på ängen, vilket hon var jättenöjd med. Superpigg var hon och vi red galopp och trav på stora volter och hon var en riktigt energispruta idag. Det var nästan så jag höll på att flyga av när hon drog på haha! Inte så att hon stack, men det var sjukt mycket kraft i henne idag. Så himla roligt. Dessutom funkade högergaloppen jättebra. Ett riktigt bra ridpass på henne alltså!
 
Gullan fick gå en frisk vända i skogen, och var riktigt pigg! Hon är så himla härlig att bara glida runt på. Hon gör liksom inga fel, utan är bara jämn och go att rida och så enormt positiv. Man kan sitta och glida bland träden i tölt hur länge som helst på henne! 
 
Tänk att jag har så härliga tjejer! De är en dröm att rida allihop. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress