Julkalender - Dag 9
Dagarna bara rullar på mot julafton, och idag fick jag äntligen tillfälle att jobba lite med Fljóð och Gullan. Gullan fick gå en runda på vägen; hon gick jättebra! Hon är så himla trevlig och okomplicerad att rida. Det är verkligen avslappnande att ta en runda på henne. Kan behövas med tanke på mitt pressade schema de senaste veckorna! Jag longerade Fljóð efter det, och det gick också bra. Jag brukar normalt inte longera så ofta, men i hennes fall handlar det mest om att hon måste bli trygg med att jag rör mig runtomkring henne och med att ta kontakt med bettet. Jag tycker att det funkar lättare när hon inte har ryttare på ryggen utan bara kan slappna av efter ett tag och ta stöd i en inspänningstygel där hon bara behöver relatera till sin egen balans. Alla tycker olika, men så gör jag, ibland, om det passar. Jag tycker att jag ser stor förändring i hur hon använder sin kropp nu, och jag känner också skillnad i ridning. Hon är mycket bättre och mer avslappnad, det är kul! Enligt dagens julkalender ska jag lägga upp en bild på min häst i paddocken. Men jag har ingen paddock haha!  Så det fick bli en bild på Fljóð i Johannas paddock. Den är från ridlägret i somras, när det var typ 30 grader varje dag och vi höll på att gå under i värmeböljan. Lägret var dock - som alltid - så jävla mysigt! Jag älskar ridlägren på Edeby och kommer absolut att boka ett läger i sommar också. Vi får se vilken häst som hänger med, men det blir troligen Fljóð i år igen. Vi hade verkligen team buildning den veckan, hon och jag. Vi hade det så mysigt!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress