Julkalender - Dag 19, 20 och 21
Hej på er! Idag är det fredag och nu väntar några dagars ledighet. En till positiv sak är att idag vänder det faktiskt! Ljuset börjar komma tillbaks, vilket jag tror flera av oss tycker är välkommet. Jag är så trött på mörkret. I övrigt är det full patte som vanligt; massor att göra och på det privata planet är det full turbulens. Man kan nog lugnt säga att saker inte riktigt har gått som planerat och att det här året slutar rätt trist. Men så är det ibland, och det är klart att det löser sig. Det tar bara lite längre tid. 
 
Meeen för att catcha upp lite i julkalendern som jag försummat:
 
Dag 19 är min "grooming routine", och sorry, men den är inte så väldigt väl utvecklad haha! Eftersom jag rider 2 - 3 hästar om dagen så har jag lite svårt att hinna rykta och så, men på helgerna försöker jag ändå fixa lite extra med hästarna. Då kan det bli en svanstvätt, lite massage, glansspray och kanske en värmefilt nu på vintern. Till vardags brukar jag bara visitera igenom hästen, borsta bort synlig smuts, lite extra där sadel och träns ska ligga, kratsa hovarna och så är det klart. 
 
 
Dag 20 - min värsta ridtur någonsin.... ojdå. Det vet jag inte riktigt. Jag har sällan jättedåliga ridturer. Men den senaste var väl när jag och Slemma blev i det närmaste påkörda av en cyklist. Jag red på hack, vilket Slemma inte funkar superbra på, och hon var redan lite okoncentrerad. Givetvis flög hon i luften - helt naturligt eftersom cykeln kom i typ 100 km/tim - och det hela resulterade i fläskläpp och hjärnskakning för min del. Vet inte om ni minns detta tjusiga?
 
 
Dag 21 - d.v.s. idag - är min bästa "motivational song". Också svårt. Jag lyssnar mest på rock faktiskt, och faktum är att jag inte lyssnar så mycket på musik till vardags. Jag gillar att rida till musik dock, men har inte någon favoritlåt direkt. Såhär i jultid gillar jag i och för sig julmusik. Det är lite töntigt kanske, men jag tycker att det ger en så fin stämning liksom haha! Annars blir jag motiverad av att lyssna på gamla rock-klassiker. Guns N Roses är ett varitband som brukar kunna peppa upp mig oftast!
 
I helgen tänkte jag försöka sätta mig och göra en nyårssummering inför nyårsafton, och en lista på vad jag önskar mig inför nästa år. Hade varit kul att veta om ni ser fram emot något speciellt?
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress