Svar på bloggfråga!
Jag som precis har hittat till din blogg är så himla nyfiken på dina drömmar, mål och delmål med din häst/hästar men även på andra plan. Hade varit roligt att läsa ett sånt inlägg.
 
Tack så mycket för frågan! 
 
När jag var liten blev jag lärd att "inte hoppas på för mycket" och "du kommer bara bli besviken", så jag har alltid tänkt att drömmar är något för naiva människor. Men jag har faktiskt hittat bort lite från den tråkiga inställningen. Jag har insett att drömmarna man har som barn ofta är något man kommer tillbaka till, och att drömmar är bra att ha som målbilder. Om allt skiter sig blir man besviken ändå, oavsett om man har förväntat sig det eller inte, så då kan man lika gärna ha en positiv målbild på vägen dit. Sedan är jag en stark förespråkare av förnuft, och jag tror inte att man ska förväxla varje infall med en dröm eller ett livsmål. Lite eftertänksam får man nog ändå vara. Jag tycker dock att de flesta val jag har gjort i livet har varit bra, även om några varit riktigt, riktigt jävla kassa. 
 
Lite mer konkret så är mitt mål i alla fall att skaffa en egen gård, och att ha hästarna hemma. Jag vill gärna syssla lite med avel, ta några föl varje år och rida in och träna mina egna hästar. Om jag skulle utveckla min häst-sida av livet så skulle det nog vara så jag skulle göra det. Det skulle också vara kul att jobba vidare med dels sociala medier, gärna inom något som har med mental träning att göra, eller undervisning. Jag tycker om att hålla lektioner och att hjälpa till med problemlösning på andras hästar. Jag har undervisat en del tidigare faktiskt, och jag tycker att det är jättekul. I framtiden kanske jag gör något sådant.
 
När det gäller hästarna är målet för Slemma just nu att hon ska fixa visningen, och att passen ska funka. Jag har inga särskilda krav på poängen, utan det hela känns mest bara ovant/lärorikt för mig och jag tror att Slemma är coolare än vad jag är i det här läget haha! Efter det kommer hon att få vila, sen ridas igång igen och eventuellt gå några inomhustävlingar i vinter. I vår - om allt går som planerat - kommer jag att förmodligen att testa gæðingakeppni, och rida tvågrenarna i sport. Vi får se hur långt det tar oss. I förlängningen kommer jag sannolikt att sätta henne i avel. 
 
För Fljóð är målet att fortsätta att träna henne som jag gör nu. Hon kommer att gå några lätta klasser och vintertävlingar är tanken, sen i vår kommer jag att köra klubbtävlingar. Hon kommer dock att få chilla ganska mycket under det kommande året. Hon har så otroligt mycket i sig och jag vill inte rusha. Målet på längre sikt är att tävla henne i framförallt tölt, men jag tror att hon skulle bli en bra gæðinga-häst. Betäckning kan bli aktuellt om ett par år.
 
När det gäller Gullan är hon för ung för att jag ska ha någon färdig plan. Hon ska tränas några veckor till, tills hon känns färdiginriden, och sen får hon nog vila ett litet tag. Målet med henne är att ta fram passen, men hon är så himla ung och så otroligt arbetsvillig och begåvad att det känns riskabelt att pressa henne för hårt. I förlängningen är ambitionen att hon ska bli passhäst, men den planen kan såklart ändras!
 
Maríus enda uppgift just nu är att försvara sina stenar. Om han fortsätter att utvecklas som han gör och dessutom växer på sig lite kommer han att få behålla dem till inridning. Jag tror på honom, dels för att jag gillar båda hans föräldrar, men också för att han är snygg och har en bra utstrålning. Vi får se vad det blir av honom, det är väldigt öppet just nu!
 
Jag hoppas att det var lite svar på frågan! :) Det är alltid kul att prata om framtidsplaner, och jag kommer såklart att hålla er uppdatera om hur det går med både hästarna och allt det andra!
 
 
Andrea Müller

”Behålla sina stenar” hahaha 😂 du har så sunda och bra värderingar kring dina hästar 😃

Svar: Hahah ja men det är ju lite så 😂 Tack!!
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress