Jag och Fljóð ska tävla :)
Hej! Alltså shit, har knappt kommit ned i varv än. Det har varit en sååå tung vecka! Men idag har jag i alla fall tagit det riktigt lugnt. Jag har jätteont i halsen och är ganska risig fortfarande, men åkte ändå ut till hästarna och har ridit både Gullan och Fljóð. Fljóð fick gå på ängen, mycket voltarbete i trav och galopp (jobbigt, tyckte hon!), och sen lite tölt på skogsvägen hem. Gullan fick gå på vägen och lite i skogen, alla gångarter men mest tölt. Jag har märkt att jag omedvetet korrigerar lite på höger bak på båda när jag rider. Det är en lämning från Slemma som gärna skjuter ut höger bak lite. Tyvärr blir både jag och hästarna lite snea av det, eftersom båda Gullan och Fljóð hellre petar ut rumpan lite till vänster. Så nu får jag tänka extra mycket på det! Det är svårt att rida haha!

Hur som helst; jag och Fljóð är anmälda till vår första tävling! Det ska bli så himla kul! Jag ser det såklart som ren träning med tanke på hennes ålder och att hon är riden så lite, men det ska bli jättekul att åka iväg med henne på äventyr. Hon har varit toppen att ha med på kurs, så en liten inofficiell tävling ska vi nog klara av! Återkommer om detaljer!

(null)
(null)
(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress