Bra ridpass!
Idag blev det en sen tur på Fljóð. Rotade fram pannlampan och insåg att den inte laddade. Så typiskt! Nu måste jag köpa en ny... Hur som helst så red vi på ridbanan (som av ett mirakel har det värdelösa underlaget satt sig något sedan förra året), och hon kändes jättetrevlig! Jag har verkligen börjat hitta knapparna på henne, och hon blir så fin när jag väl får ihop henne. Humöret är ständigt närvarande dock, men inte så farligt nu som förut. Jag jobbade mest på volterna och joggade tölt och trav. Testade galoppen lite också, men då var hon ganska trött, så hon fick pusta lite och så galopperade vi i skogen på vägen hem. Båda galopperna funkar bra. Jätteskönt! Det kliar i fingrarna att anmäla henne till några till tävlingar, men nä, det får vänta tills inomhussäsongen drar igång. Det är lätt att glömma att hon bara är fem lilla pluttan!  

Nu ska jag sova, och i morgon blir det nog longering för Fljóðs del och en ridtur på Gullan. 

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress