Bildbomb och uppdatering från Fljóðs första tävling
Nuuuu så, har jag hunnit landa lite. Ligger i sängen efter att ha sovit som en medvetslös i ett halv dygn haha! Vi var riktigt trötta igår när klockan ringde och det var dags att åka på tävling! Fljóð var dock jätteduktig, och även om det var mycket nytt och hon var lite skraj så tyckte jag att hon skötte sig bra. Vi red T8-uttagning först, och eftersom vi gick direkt till A-final bestämde jag mig för att rida den istället för att rida V5-uttagning. Som sagt så får man ju bara starta två gånger per dag med en femåring (vilket jag iofs tycker är bra!) så då fick hon en paus över lunch och sen körde vi final på eftermiddagen. Det hela fördröjdes ytterligare lite eftersom det tyvärr skedde en avramling i finalen före oss, vilket såg väldigt otäckt ut och ryttaren fick hämtas med ambulans. Väldigt tråkigt såklart, men jag har fått veta nu att det gick bra med tjejen, vilket såklart var jätteskönt att höra! Olyckor händer så lätt verkligen... Efter det var vi såklart lite avslagna inför finalen allihop, men Fljóð var jättetapper och levererade ändå en fin final. Hon var lite tittig och slog upp några gånger eftersom hon blev väldigt störd när hon blev omriden, men vi hamnade ändå på 5.3, vilket var fullt acceptabelt tycker jag med alla missar. Däremellan var hon fin, och det känns att hon kommer bli riktigt riktigt bra med mer rutin och styrka framförallt! En blå rosett fick vi tillslut! Är jättestolt över min fina häst!
 
 
Johanna

Snuttepluttan! Hon är så söt! Grattis till en superfin debut! :)

Svar: Ja, hon är ju det 😊 Tack!!
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress