Täcka och spraya

God morgon! Den utlovade solen lyser med sin frånvaro. Det gör inte jättemycket, jag kommer att sitta inomhus och jobba hela dagen, men ser fram emot stallet i veckan! Hästarna har tappat jättemycket vinterpäls och de ser så himla annorlunda ut utan allt fluff haha! Såg dessutom igår att det var några jävla myggor som surrade under magen på dem. Dags för flugtäcken och spray med andra ord! Jag ska iväg och handla spray m.m. i veckan tänker jag. Har ni börjat täcka inför sommaren?

Andrea Müller

Japp, täcket åkte på igår. Hilda har precis börjat klia sig så då är det dags! :)

Svar: Åh, typiskt! Men det är lika bra att börja i tid 😊
hovet.webblogg.se

Www.natalieeriksson.com

Min har varit täckad 2 veckor kanske. Sjukt nojig över allt detta att hon nog kommer få sova inne på nätterna med! 🙈 /ännu en hönsmamma

Svar: Haha jaa jag ska ut och täcka ikväll tänkte jag. Känns lite konstigt att byta vintertäcket mot flugtäcket 😂 Det har varit så himla kallt här fram till nu.
hovet.webblogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress