Sjukstuga

Ajaj hästarna har gått och blivit lite sjuka. Alla i stallet har feber utom Slemma. De verkar inte särskilt allmänpåverkade iofs, inget snor eller hosta och veterinären har uteslutit kvarka. Förmodligen är det ett virus, som en vanlig förkylning. Men de har såklart fått vila idag och jag kommer att hålla dem under uppsikt. Vi har några äldre hästar i stallet som fått Metacam, men veterinären tyckte inte att det behövdes till mina. De ska inte ridas på fjorton dagar från tillfrisknande, så det blir lugnt ett tag framöver med andra ord. Om Slemma inte insjuknar kan jag rida henne igen om någon vecka, men vi får se om hon klarar sig eller om hon också blir dålig. Tyvärr får jag skjuta på att skicka iväg henne ett par veckor, vilket känns trist såklart, men man måste alltid vara försiktig så att man inte sprider det vidare till något annat stall. Visningen är inte förrän i september, så det är inte värsta katastrofen. Det viktigaste är såklart att mina flickor mår bra!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress