Dagens ridpass!

Hej på er! Vi jag haft det så kul idag, Fljóð och jag. Det känns konstigt att vara ute och åka utan Slemma, men kanske bra att jag och Fljóð får lära känna varandra bättre och att hon också får träna på att åka iväg i ett rätt så avslappnat sammanhang. Hon gick som sagt in i transporten utan något som helst problem, och har varit väldigt lugn och avslappnad hela tiden. 

Hon skötte sig jättefint på första ridpasset, där vi jobbade mest med grundarbete i skritt, trav och tölt. Stöd i yttertygeln, rama in, svänga och flytta för skänkeln, typ. Det var väldigt bra för henne, plus att Johanna verkade gilla henne. Jag är så stolt över min fina häst!

Nu ligger jag och vilar i gästhuset och ska sova efter en bra dag och mysig kväll med god mat och trevligt sällskap. I morgon blir det lektioner igen innan det bär av hemåt igen. 

Hoppas att ni också har haft en fin dag!

Hon är så liten att hon inte når över boxdörren stackarn haha!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress