Vallfari-träning
Hej på er! Något gladare idag! Full rulle här på jobbet som vanligt, men sen ska jag åka och hämta min lånebil och efter det blir det raka vägen till stallet. Jag hoppas hinna rida båda hästarna idag. I så fall blir det 4 pass/häst denna vecka. Normalt rider jag Fljóð 3 - 4 gånger per vecka, men jag är såklart väldigt lyhörd för om hon blir trött eller känns som att hon behöver vila eftersom hon är så ung. Slemma går 4 - 5 gånger per vecka. Jag tror att det är rätt lagom. Jag brukar försöka undvika att rida mer än tre dagar i rad utan vilodag.
 
I helgen blir det som sagt ovalbanan, och - faktiskt - så tänkte jag åka dit även veckan efter då Vallfari arrangerar träning där. Jag tror att det kan vara skitbra för Slemma att få ridas inne på banan med andra hästar runtomkring. Att bli störd, omriden och frånsprungen av främmande hästar hör ju till när man tävlar, och det är såklart viktigt att hästen kan hantera det. Träningen verkar inte vara uppstyrd utan det kommer nog vara lite anarki tror jag = ännu bättre miljöträning!
 
Jag är optimistisk idag, som ni säkert märker. Har helt enkelt mycket roligt att se fram emot! Ha en fin dag allihop!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress