Torsdag
God morgon på er! Det är helt otroligt vilken energi det ger att rida och umgås med hästarna. Min huvudvärk var som bortblåst igår kväll och jag känner mig piggare än på länge idag. Så skönt! Jag är verkligen så hysteriskt nöjd med att ha fått tillgång till ett så fint ridhus. Älskar att sitta och slipa på volterna i trav och galopp. Igår kände jag även lite på tölten i slutet av passet och den kändes också fin. Slemma tappar lätt lite energi när vi rider inne på bana, men igår kändes hon pigg faktiskt. 
 
R filmade lite och när jag hinner ska jag försöka klippa ihop en film till er. Som sagt så är det så nyttigt att filma sig själv. Jag ser till exempel att jag måste komma fram lite med mitt vänstra sittben och att jag måste ha henne mer framme mot handen hela tiden, med bibehållen energi! Det blir något vi får jobba vidare på. Jag ser också att höger bak är med bättre nu än förut, men jag får passa henne lite där och nästan tänka lite förvänd sluta ibland, särskilt när jag byter varv. Knepigt, men jättebra när man kan stämma av och se vad man måste förbättra!
 
Just nu är hovslagaren ute och filar till fossingarna på hästarna. Det blir bra med nya skor på dem nu! Får se om jag hinner ut ikväll, i så fall blir det en tur på Fljóð.
 
Här kommer några suddiga bilder på oss från igår. Vi var inte riktigt överens med kameran så ni får ha överseende med bildkvalitén. Men jag tycker ändå att man ser att det händer saker!
 
 
Jenny

Vad fin hon börjar bli! :)

Svar: Tack! 😊 Hon börjar verligen kännas fin nu!
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress