Ridhus och behandling

Hej allihop! Ny vecka! Hoppas att denna veckan blir lite lugnare än det förra... På onsdag blir det i alla fall ridhuset; jag har nämligen fixat ridhuskort! Äntligen. Känns så kul att ha ett ridhus att åka till i höst och vinter. Och så nyttigt inför våren. Slemma funkar verkligen bättre om man kan rida igenom henne på volt lite då och då. Som sagt är hon inte den lättaste hästen att rida och ibland måste man bara komma igenom allt för att få henne med sig.

Gårdagen var i alla fall toppen; hästarna gick som små ljus och jag är jättenöjd med bägge två. Slemma fick gå töltintervaller på vägen och Fljóð fick klättra i backar i skogen och trava på skogsväg. Mina duktiga tjejer!
 
En annan kul grej är att Lollo kommer och behandlar hästarna nästa vecka! Ska bli så kul att låta henne känna igenom dem och höra vad hon tycker. Hon har inte behandlat hos mig förut men hon behandlar hos rätt många olika stall nu, bl.a. på Edeby, och jag känner nog ingen som har sån känsla som Lollo när det gäller hästar. Det ska bli roligt att se henne arbeta och förhoppningsvis får tjejerna en mysig SPA-stund också.
 
Ha en fin måndag nu!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress