Stackars lilla Gullan

Lilla Gullan ❤️ Har haft veterinären ute idag och vaccinerat. När jag tog in hästarna såg jag att Gullan hade en stor svullnad och ett sår på höger bak. Sannolikt en spark. Hon såg inte halt ut, men jag lät ändå veterinären titta på benet och även på en liten bulle som hon har på undersidan av halsen som jag upptäckte igår. Den är skorvig och kliar. Såret var förmodligen lite infekterat och även bullen på halsen verkade infekterad. Hon hade dessutom lite skorv/hudflagor som liknade det på halsen på andra ställen på kroppen. Veterinären kunde inte säga vad det var men jag fick ett desinficerande schampo att tvätta hela henne med och order om att bada henne ordentligt med det. Veterinären uteslöt löss och ringorm så det var ju skönt i alla fall. Förmodligen är det någon form av svamp eller regnskållor. Tur att Gullan inte verkar hängig i alla fall. Hon fick Metacam av veterinären som hon ska få i fem dagar och salva till såret. Lilla pluttan! Vilken tur att veterinären var ute!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress