Ledig idag!
Hej allihop! Morgon och jag är strax på väg till stallet! Idag är jag ledig faktiskt. Kände att jag behövde ett break och bara få ägna mig åt hästarna. Lollo kommer efter lunch och behandlar och jag ska försöka hinna rida alla hästarna innan dess. Med Slemma blir det fokus på tölten, att hon ska ta de sidförande hjälperna direkt och ordentligt. Mycket öppna i skritt och tölt och sen kolla av ställningen åt båda hållen så att yttern går igenom hela tiden. Och full fräs framåt! Med Fljóð tänkte jag börja lite från marken idag och sen ta en tur ute med rätt mycket galopp faktiskt, och kanske några övergångar. Jag ska nog ta ut Agnes och lufta henne lite också tänkte jag.
 
Tror att det blir ridhuset på torsdag så att jag kan få igång traven ordentligt på volterna med Slemma, och sen har jag bokat ovalbanan på Stadsberga den 30:e. Tänkte rida igenom ett F2-program i båda varven och se hur det funkar.
 
Först och främst ser vi i alla fall fram emot Lollos ankomst nu! Är så spänd på hennes teknik och hur det kommer funka på hästarna. Som sagt så har jag fullt förtroende för henne och jag är säker på att det kommer att bli toppen!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress