De senaste dagarnas ridning

God morgon kära ni! Idag ska jag på ett ganska spännande möte som har med jobb att göra. Ska berätta sen!

Hur som helst så ska hästarna vila idag eftersom de vaccinerades igår, men jag måste ändå ut och ge Gullan hennes medicin så det blir en vända till stallet ikväll i alla fall. Längtar ju efter mina tjejer också ❤️

Insåg att jag inte har uppdaterat er om de senaste dagarnas ridning. I söndags körde jag ett rätt tufft klättringspass med Slemma. Vi har en brant backe i skogen som är ganska lång och med bra underlag (det är en stig, men inga stenar). Jag red upp för den tre gånger, satt av och gick ned igen. Nästa helg tänkte jag köra fyra gånger. Det är så bra med backträning! Kan verkligen känna att Slemma börjar bli så mycket mer ridbar nu. Tempoväxlingarna och övergångarna funkar, galoppen och traven funkar och hon känns så jävla fin! Red ett kortare pass på henne igår på vägen och bara jobbade med det (väldigt inspirerad av clinicen!); tempoväxlingar, övergångar och att ha henne mellan inner skänkel och ytterhanden. Hon kändes så himla bra! 

Även Fljóð har fått köra något liknande. Red på vägen i söndags och i skogen igår. Hon känns verkligen bara bättre och bättre. Snygg börjar hon bli med!

Hoppas att ni får en fin tisdag allihop!

Isabell Hedberg

Men åh så fin! :D
Kram!

Svar: Tack så mycket! :)
Ella

Johanna

Hon är verkligen en Drífa utan strimbläs 😍😍😍

Svar: Haha ja de är nog rätt lika! 😊 Fina bägge två!
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress