Behandling av Lollo, Salomea Avel & Friskvård

Vilken härlig dag! Nästan så jag tar tillbaks det där om att jag inte gillar hösten. Det är lite småkallt men solen har hållit sig framme hela dagen fram till Lollo kom och jag hann rida båda busfröna ute på vägarna. De var fantastiska båda två. Slemma är lite övertänd just nu, men hon går bra, så det stör mig inte så mycket. Fljóð tuffar på och är som vanligt stensäker. Mina fina tjejer!

Lollo (och hennes små hundar!) kom i alla fall ut på eftermiddagen och Lollo kände igenom hästarna. Hon satte några aku-nålar, stretchade, knäckte och masserade. Det märks att hon har stenkoll! Jag var bara helt hänförd och det märkes skillnad i rörlighet och hållning på hästarna direkt. Det som är så bra med Lollo är att hon förklarar vad hon gör och ser och berättar vad man själv kan göra t.ex. i ridningen eller med stretching etc. för att det ska bli bättre. Hon är otroligt proffsig! Hon tyckte dock att båda var jättefina; jämnt musklade och rörliga med mjuk och fin nacke och rygg. SI-leden var också jättefin på båda. Men det blev några små justeringar här och där, Slemma fick lite hjälp att komma upp i korsryggen och så lossade hon lite i bröstryggen på Fljóð bl.a. Jag tycker att det känns super att ha kollat igenom dem och att de är så fräscha! Tänker ändå ta ut Lollo regelbundet för lite check-up. Hon är så jäkla proffsig! Ska bli spännande att se hur de känns i ridningen efter detta.
 
Hoppas att ni har haft en fin dag kära ni!
 
 Fljóð fick stå och mysa i Sportz-Vibe täcket efteråt. Det var hon nöjd med!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress