Ätit grus

Idag fick jag äta grus. Slemma den lilla rövaren kastade av mig på travbanan! Jag hade tänkt mig att galoppträna idag och red genom skogen till travbanan. Allt gick jättebra och hon rullade på i fin galopp. Plötsligt upptäckte hon att någon hade ställt ut ett badkar uppochner vid vägen och fick givetvis en chock, gjorde ett tigerhopp och tvärvände. Inte en suck att jag kunde sitta kvar utan flög som en vante och landade på axeln som dessvärre gick ur led, faaaan vad ont det gjorde. Den gick dock tillbaks av sig själv direkt och jag kunde springa efter min tokiga häst. Fick tag på henne och kunde fortsätta ridturen och sen skötte hon sig som ett ljus resten av vägen. Red båda galopperna och övade lite byten med ett par travsteg emellan. Hon kändes superfin! Lite får jag faktiskt skylla mig själv eftersom jag inte ridit henne på tre dagar. Det är helt klart för lång tid för henne att vila, men den här veckan har varit så körig och jag har verkligen inte hunnit. Nåja, allt gick bra i alla fall! Har skapligt ont nu, men det kommer nog ge sig.

Fick skynda mig att rida de andra innan axeln svullnade upp och de gick som tur var jättebra. Fljóð kändes super idag och tölten var verligen något extra. Även Agnes skötte sig bra. Jobbade vidare på det vi övade på med Johan och det kändes mycket bättre.

Upptäckte förresten att både Agnes och Gullan hade massor med ägg från styngflugor på benen! Så äckligt. Konstigt också för det är bara de som har ägg. Slemma och Fljóð har ingenting? Har era hästar också ägg?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress