På SPA

Halloj! Vad glad jag är att ni tittar in här på bloggen fast uppdateringen är lite dålig. Just nu befinner jag mig på slottsweekend med spa och bara tar det lugnt.

Var ute på en jättefin men rätt intensiv tur med Slemma igår och tänkte försöka hinna rida i morgon också. Testade en ny tränskombination på henne med EE-bett, Acavallo-bettskivor och Fager-nosgrimma. Hon är så sjukt känslig med bett och nosgrimma, men detta blev jättebra! Hon är så snäll nu, och var jättelugn och fin i munnen. Förutom det så flyttade Agnes i torsdags, vilket betyder att Gullan och Fljóð går tillsammans. Trodde de skulle bråka lite, men just nu beter de sig som att de är helt nykära. Härligt att ha alla tjejerna samlade bredvid varandra också. 

Förutom det så svängde Denni förbi hos mig som jultomten med en sadelgjord och lädervårdsprodukter från Prestige som jag kunde tänkas behöva. Toppen och man tackar!

Liiite trist är det att man inte är på Elmia i helgen, vad kul att islandshästarna verkar få så stort utrymme. Jag hade dock inte pallat åka så långt just nu utan känner att en spa-weekend var ungefär vad jag pallar med i fråga ansträngning. Ser dock asmycket fram emot SIHS som närmar sig med stormsteg!

Hoppas att ni har en fin helg ni också, och ni som är på Elmia får ha extra kul för mig också! Och glöm inte att ställa om klockorna till vintertid i natt, vilket betyder en timmes extra sömn (inte fel när man bor på hotell och får ligga kvar en timme extra i sängen).

Anonym

Den där sadelgjorden är bäst!! :D

Svar: Ja verkligen! Jag måste säga att jag är mer än nöjd :)
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress