Kurs för Johanna, dag 2

Har haft två fina dagar på Edeby i det strålande höstvädret. Dagens pass gick helt ok, MEN jag är faktiskt inte helt nöjd med det nya kursupplägget. Tyvärr. Att rida ett pass om dagen är väl ok, men 30-40 min per pass är lite för lite för Slemma, som fortfarande har massor med energi kvar efter ett sådant pass, dessutom rider man två och två. Lite kluven till hur jag ska fortsätta, för det här är det enda upplägget Johanna kör med nu. Jag ska fundera på detta lite. 

Under dagens pass fortsatte vi med travträningen och jobbade också mycket med samlingen; att få det rätt i alla gångarter, att få snabba reaktioner och att verkligen få in bakbenen i halter och halvhalter. Väldigt nyttigt! 

Nu ska jag och R bara ta en lugn kväll och i morgon ska jag ut till stallet igen. Vi ska köra lite hö bl.a. Hoppas att ni får en fin lördagskväll!

emma

vilken härlig natur ni ser ut att ha! :)

Svar: Tack 😊
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress