Våga filma!

Hej på er! Härlig dag idag med kontorsarbete och solen som skiner in genom fönstret. I kväll ska jag ut till stallet och rida mina små älsklingar. Saknar dem så mycket! Jag tror faktiskt att leran hunnit torka upp lite i hagarna. 

En sak som jag har tjatat om ganska många gånger är att låta någon filma när man rider! Tänkte på det häromdagen när jag bad R filma mig i ridhuset. Man lär sig så mycket av det. Även om det kan vara lite smärsamt också ibland, för man ser verkligen vad man gör för fel tycker jag. Dessutom är det bra för att man vänjer sig vid att någon tittar. Man får helt enkelt lära sig att tänka mer på sin ridning än på hur det ser ut på filmen. Tror det är bra förberedelse inför tävling eftersom man övar på att gå in i sin "bubbla". Om man blir nervös när någon filmar en hemma blir man det garanterat när massor av folk kollar på en inne på tävlingsbanan. 

Våga filma mer helt enkelt! Dessutom kan man ju lägga upp filmerna på bloggen sen (om man nu orkar redigera dem......) så kan man gå tillbaks sedan och se vilka framsteg man gjort. 

Ha en jättefin dag! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress