Riktigt dåligt väder och försvunnen häst

Jag borde faktiskt få medalj som underhåller två ridhästar under vinterhalvåret utan vare sig ridhus eller ridbana. Idag lappade det på med ösregn blandar med snö/små isbitar som liksom piskade rakt i ansiktet under Fljóðs och min ridtur. Kändes inte så himla risigt att Slemma vilar denna vecka ändå. Fljóð gick i alla fall jättebra, och faktiskt så har traven blivit mer stabil sen jag började sitta ned istället för att rida lätt. Känns som jag stör henne mindre då och hon slappnar av mer. Härlig känsla!

På tal om Slemma så stod hon inte i utestallet när jag kom, fast Gullan och Fljóð var där. Jättekonstigt för hon brukar inte gå själv, så jag tände ficklampan och gick ut och tittade efter henne. Vandrade runt hela hagen två varv och ropade efter henne men hon var verkligen borta! Fick panik och började springa längst staketet för att kolla om det var trasigt någonstans och kollade ned i ån om hon skulle ha halkat i eller något, men hon var ingenstans! Sen när jag hade vandrat runt i flera minuter så stod hon bara där! Så konstigt! Visst, hagen är stor och ficklampan på mobilen inte jättestark, men ändå. Kramade henne hur länge som helst, vilket hon inte riktigt uppskattade, men hon är lite av en flockmamma och jag tror att hon tänkte att jag var lite labil och behövde hennes stöd så hon lät mig hållas. Knäppa häst, hon skrämde livet ur mig!

Var i alla fall riktigt snygg idag i täckjacka, regnställ och varselväst! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress