Verkligen satsa?
Hej allihop! Jobbar som vanligt, och igår tog jag bara en lugn kväll hemma. Man behöver det ibland. Ikväll tänkte jag vara desto mer aktiv och försöka köra igenom alla hästarna så långt jag hinner.
 
Det är så spännande att följa alla fina tävlingsresultat som poppar upp på Facebook just nu. Det är ju sista rycket för dem som vill kvala SM och det märks tycker jag. Det är såklart jättekul att det går bra för ens kompisar, är jättestolt över dem och det ska bli så kul att se dem under SM och heja på! Snart är det ju dags! Funderar dock på hur man själv någonsin ska orka köra hela det racet. Jag blir trött bara jag hör om kvalgränser och vaccinationsregler och nya klassindelningen och allt. Jag tycker på något sätt att det har blivit så komplicerat? Alla tävlingar blir fullbokade över en natt, fast det är flera månader kvar. Allt görs digitalt och man får sitta och uppdatera sidan och hoppas på en plats. Dessutom ligger vissa tävlingar på vardagar och många tävlingar har inga finaler. Då betalar man typ 1000 spänn för att rida sina tre eller fyra varv och sen är man klar.... Jag tävlade nästan varje helg tidigare under vår- och höstsäsong, men jag kan inte minnas att jag någonsin bekymrade mig över logistiken. Men jag tror kanske att man numera, på ett lite annat sätt än tidigare, måste bestämma sig för att verkligen satsa om man vill nå upp till en högre nivå. Det krävs nog att man har tid och ork att verkligen fokusera på det. Lite annat än när man spontananmälde sig till någon tävling och bara åkte dit som en helgutflykt, vilket väl var så jag gjorde tidigare. Typ. Samtidigt så kan jag nog inte komma på något tillfälle där jag varit gladare eller mått bättre än när vi åkte runt på Mellansvenska och Sydsvenska och jag kvalade upp från B-klass för första gången. Det var så fantastiskt roligt att tävla. Är jag bara mossig och oinsatt?
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress