Kvällen

Hej på er! Så himla trött så jag somnar nästan. Tog tåget 06:29 från centralen i morse så jag var uppe prick fem. Riktigt seg nu!

Hur som helst så var hästarna, som vanligt, asduktiga. Tog en sväng på Fljóð först med ganska högt tempo, mycket tölt och galopp. Tog även en travsträcka på en lite ojämn skogsväg där hon fick lyfta på fötterna ordentligt. Det känns som att Fljóð behöver någon vecka för att smälta ett bra pass och liksom ta till sig av det. Det är verkligen som att bitarna fallet på plats ibland haha! Tölten var verkligen mycket bra idag. Även traven. I galoppen behöver jag få upp henne mer och få ett rundare språng. Det ska vi öva på! Såg när jag kom hem att hon skummat fint i munnen och hon kändes också väldigt nöjd med passet.
 
Slemma och jag tog en sväng på ridbanan. Tyvärr var det en del andra ekipage där, men det var såklart bra med lite miljöträning för Slemma. Hon var så duktig! Galoppen var ännu bättre än förra gången och även i övrigt var hon toppen. Hon var möjligen lite trött, så jag körde inte på så länge, men det var ett bra pass!
 
Hoppas att ni har haft en bra kväll!
 
 Konstig pryl vid vägen som vi fick titta lite extra på tyckte Slemma!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress