Kurs!
Tänkte uppdatera er lite om kursen jag anmält mig till! Det är en kurs för John Ricketts som kommer att äga rum i september. Han praktiserar en träningsmetod som han kallar för Horse Development, men det är någon typ av NH som jag har uppfattat det. Jag lyssnade på en podd med honom i våras som var väldigt inspirerande och kände att det vore kul att prova. 
 
När man säger NH så tror jag att de flesta tänker på äldre damer som köper repgrimma och långt grimskaft och leder runt hästen i stora volter på ridbanan. Jag kan erkänna att jag också har den bilden delvis, och som jag uppfattar det så vill inte John Ricketts kalla sin metod för NH just för att inte hamna i det "facket". Jag vet dock att NH, eller hantering från marken och kommunikations- och samspelsträning är väldigt trendigt just nu. Många framgångsrika hoppryttare använder NH i sin träning, t.ex. Peder Fredricson. Jag tror att NH, som de flesta andra träningsmetoder, är bra för kommunikationen om det görs på rätt sätt. Det är självklart också roligt att testa något nytt. Jag tänkte ta med mig Slemma och bara försöka vara helt öppen för nya intryck. Det ska faktiskt bli jättekul!
 
Mer info finns här!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress