Mocka hage och skänkelvikningar

Halloj! Ligger i sängen och är solbränd och lite trött. Har jobbat på ordentligt idag! Det är skönt med semester för man hinner med massa saker som man aldrig hinner annars.  Idag har jag impregnerat alla vintertäcken och mockat ur Slemmas hage ordentligt. Jag vet inte varför jag alltid börjar förbereda inför hösten redan på semestern!? Men det känns ändå skönt att få det gjort. 


Efter det red jag en liten tur på Fljóð, först på volten och sedan ut en kort sväng. Jag introducerade henne för skönkelvikningar idag och det snappade hon upp väldigt fort. Jag har såklart flyttat henne från marken ganska mycket innan och idag körde vi först lite repetition från marken innan jag satt upp och gjorde samma sak uppsuttet. Jag vet att många börjar flytta uppsuttet redan från början men jag brukar vänta ett tag. Är i alla fall jättenöjd med henne, och i morgon ska hon få en välförtjänt vilodag.

Slemma fick komma ut och lufta sig lite på korallen. Jobba skritt och trav i töm och även om jag vet att Slemma tycker att det är dödligt tråkigt att gå på volten så tyckte jag att det gick riktigt bra. 

Agnes fick vila idag, tänkte ta henne i morgon. Jag har förresten bokat ovalbanan nu på tisdag. Funderar på att ta med mig både Slemma och Fljóð men i så fall hade jag behövt ett extra par händer för R ska få filma och fota lite. Får se om jag kan reda ut det. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress