Kursen, dag 2

Hej på er! Dagen har bjudit på ryttaryoga - faktiskt skitbra med stretching av höftböjare, rygg och bröstrygg - och två ridpass. Det första passet red vi på ovalbanan. Det gick så jävla bra. Slemma gick fantastiskt och det är första gången jag känner att jag verkligen kommer åt henne i tölten till 100%. Vi fick jättemycket beröm och jag var jättenöjd med henne. Äntligen! 


Det andra passet var ett pass på ridbanan med planering av ridvägar, galoppfattningar och travövergångar i serier och markarbete med bommar. Jättenyttigt för att komma åt traven! Jag märkte faktiskt stor skillnad på Slemma, som behöver bli mer exakt för hjälperna och bli kvickare för innerskänkeln. Väldigt nyttigt! På kvällen hade vi en jättetrevlig middag och nu ligger jag ganska utslagen i min säng och är full av nyttig information. Slemma vilar i hagen och vi laddar inför morgondagens pass.



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress