Första gästbloggen!
 
Här kommer de första gästbloggarna! Jättekul! Om det är någon annan som vill gästblogga är det bara att höra av sig till mig i kommentarsfältet eller maila. Om man vill får man gärna svara på frågan som jag kommer ställa till mina gästbloggare (det är valfritt att svara!): Hur kan vi som bloggare bidra till en bättre stämning och en schysstare attityd på Internet? Jag läser själv Angelica och Miinas blogg och tycker att den är fin och inspirerande!
 
 
 Ni hittar bloggen här!

Vilka är vi?

Hejsan. Vi är 2 tjejer som är bosatta i Piteå, Angelica och Miina heter vi. Vi lärde känna varann för nästan 5 år sedan via hästarna, idag har vi en häst tillsammans, Zeke (Zorro).

Jag, Angelica har vuxit upp med hästar hemma på gården då jag har en hästtokig familj, både trav och ridhästar har funnits i stallet. Mitt egna häst intresse var väldigt varierat under de yngre åren och det var först år 2011 som jag kände att jag ville börja med hästarna på allvar. Sedan dess har jag varit fast och tävlat 4 hästar, samt ägt 2 varav jag har en kvar, Zeke.

Jag, Miina började rida på ridskola vid 7 års ålder och hade även en liten shettis som skötponny. Jag har varit aktiv med hästar sedan dess och när jag fyllde 14 år träffade jag Angelica och hennes syster och började träna deras hästar, idag har jag en häst tillsammans med Angelica, Zeke. Jag har tävlat i ca 4 år på 4 olika hästar. Främst inom hoppning.

 

Vår häst

Vår häst heter Zorro och är 12 år, men vi kallar honom för Zeke då Angelicas systers häst heter Sorro och det blev för komplicerat med samma namn på dem. Zeke är importerad från Irland och Angelica köpte honom sommaren 2014. Tyvärr blev hon lurad då han hade en massa bekymmer i bagaget, ärr på kroppen och ett dåligt psyke. Då de tidigare ägarna blivit osams kom sanningen fram, han hade blivit omhändertagen. De trodde först han var ca 4 år och oinriden, han hade slängt av 3 som provridit men ändå sålt honom som en snäll barnhäst. Tyvärr så ville de inte stå för sitt fel och istället har vi kämpat med att få honom stabil. I dagsläget är han värld sin vikt i guld, och trots en massa blod, svett och otaliga tårar så kunde vi inte ha fått en bättre vän.

 

Vår blogg

Vår blogg handlar om vår resa med Zeke, hur långt han och vi har kommit tillsammans. Idag tävlar han i 1m och vi utvecklas hela tiden. Vi berättar och delar även med oss om vårt privatliv, våra tankar, känslor och drömmar. Här håller vi inget tillbaka utan har öppna kort på bordet.

 

Hur kan vi som bloggare bidra till en bättre stämning och en schysstare attityd på Internet?

För oss är det viktigt att inte utge oss som ”experter” i vår blogg utan vi är mänskliga och lär oss för var dag. Vi ville göra denna blogg för att visa och lägga fram en verklig bild inom hästvärlden. Det är viktigt att man visar sig mänsklig så att folk kan känna igen sig så man kan stötta varandra och inte klanka ner på andra. Så länge vi alla är öppna så kan vi lära oss av varandra. Alla ska våga fråga om hjälp utan att känna sig dömd ifall att man inte följer en viss norm. Vi måste även som bloggare ta hänsyn till andra och alltid försöka lyfta fram det positiva, svara trevligt och komma ihåg att vår synpunkt inte är den enda synpunkten.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress