Gårdagens shopping

Puh! Äntligen hemma efter att ha sträckkört 46 mil. Riktigt trött nu och ser fram emot en seg hemmakväll. Blir alltid helt slut när jag inte sover hemma i min egen säng. Vet egentligen inte riktigt varför? Hur som helst så var gårdagen i alla fall fantastisk och jag tänkte att ni skulle få se mina shoppingfynd. 


1. Fodertillskott från Trikem och pannband Giant Swarovski från PS of Sweden - Det var 20% rabatt på alla Trikem-produkter i deras monter så jag passade på att köpa vitamintillskott och Gut Balance till Slemma. Fick riktigt bra support där också och information om vad tillskotten har för syfte och hur de fungerar. Pannbandet köpte jag för att jag ska ha ett lite roligare pannband på mitt PS-träns och tyckte detta var snyggt och stilrent. R:s kommentar: "Den är jättefin, det är ju jag som har valt den ju..."

2. Micklem competition deluxe bridle - Som ni vet är jag väldigt förtjust i Micklem och använder i princip bara det på Slemma. Hon är väldigt känslig och kan bli irriterad på nosgrimman, skaka på huvudet, lägga huvudet på sned och sträcka ut tungan m.m. Som ni vet så gjorde jag en ordentligt tandundersökning på henne när hon kom och hon var helt fin i munnen, så då började jag istället testa lite olika träns. Sedan jag började med Micklemtränset har hon helt slutat med det beteendet. Nu vet jag såklart inte om det har med det att göra, men jag kommer ändå att fortsätta med det. Har nu köpt ett till Fljóð också. Köpte deluxe-modellen då jag tycker att lädret ser ut att vara av bättre kvalitet. R:s kommentar: "Nej det där tror jag inte på. Men det sydda ser lite alviskt ut, det var fint".

3. Schabrak från Equestrian Stockholm - Kunde inte låta bli att lägga vantarna på ett par schabrak också, då de hade ett fint paketerbjudande. Dessutom kunde jag inte bestämma mig för vilken färg jag skulle ha, och R påpekade att "man kan ju inte ha för många schabrak", vilket han såklart har rätt i. Färgerna jag bestämde mig för heter Royal Classic och Champagne. R höll med mig om färgvalet då han tyckte att de andra såg "lite tacky" ut. Hm... valde i alla fall dressyrmodellen då jag inte gillar den rundade kanten på cob-modellen. Så nöjd!

Nouw.com/icerider

Bra köp! Älskar också Micklem. Vill se de snygga schabraken på pållarna sen! 😄😍

Svar: Ja, det är verkligen så bra! :) Jaa jag ska visa så fort det är lite bättre väder och inte kolmörkt. Mina hästar var riktiga lerbomber igår så det kändes inte riktigt läge att lägga på ett superfint schabrak, så typiskt haha! :P
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress