Ujuj det var lågt PS of Sweden

Alltså shit vad företagen lurar brallorna av en, särskilt runt jul och black friday osv. Tydligen är PS of Sweden inget undantag. Som ni vet så har jag varit trogen kund hos PS länge, har flera träns, pannband m.m. och har också rekommenderat dem till andra. 

Under årets SIHS var jag på jakt efter ett Top Notch-träns, men när jag frågade efter det där så fick jag beskedet att de inte hade med några sådana eftersom de skulle komma på kampanj senare. Så jag väntade på det och höll då lite extra koll på just det tränset på hemsidan. Sedan kom kampanjen upp, tror det var typ i torsdags. De skrev att det skulle vara 40% på Top Notch, vilket ju är en bra rabatt. Priset var 2969 kronor.

Sen i fredags när jag gick in och kollade var priset plötsligt ändrat till 3199 kronor (!?), de har alltså höjt priset med 230 kronor. Det betyder att rabatten på 40% egentligen blir 35% rabatt beräknat på det gamla priset.

Jag vet att det är många företag som gör såhär, och för mig handlar det inte om pengarna, det är bara principen, att folk blir lurade, och jag tycker att det är skitdåligt verkligen. Det är liksom inte ens en smyghöjning utan man bränner på med 200 spänn direkt bara BAM haha! Kunde man inte bara ha skrivit 35% från början? Jag fattar liksom inte...? Skrev förresten ett mail till dem angående detta; inget svar. Och när jag kommenterade på en annonsbild de lagt upp för den aktuella kampanjen tog de bort bilden... eh? Har sett nu att det står att det är 50% rabatt på tränset. Är rätt säker på att det stod 40% förut, men det spelar ju ingen roll. Priset är fortfarande höjt och om de har ändrat så är det förmodligen ett sätt att kunna bortförklara det hela eftersom de fattat att folk märkt att de bluffat. Känner väl inte att det spelar så stor roll, dåligt är det oavsett.

Hade faktiskt inte förväntat mig det av ett företag som ger sken av att vara måna om kunderna. Men ja, kommer inte att handla av dem igen. SÅ bra är inte produkterna för övrigt. Bättre att satsa på t.ex. Antares som har bättre kvalitet och design.

Här ser ni alltså en print screen från i torsdags respektive i fredags:

 
Anonym

Hej Ella,
Vi vill verkligen beklaga det inträffade samtidigt som vi direkt vill
dementera att detta skulle vara en medveten smyghöjning.
En av våra entusiastiska medarbetare såg ett prisfel som justerades,
men timingen blev helt fel.
Rätt pris på produkten ska de facto vara 3.199 kr, men självklart
kommer vi kompensera prisdifferensen för alla kunder som köpt Top
Notch under kampanjen. Samtliga berörda kommer också informeras via
mail där vi erbjuder en rabatt på 250 kr vid nästa köp hos oss alt en
återbetalning på 115 kr. Vi beklagar verkligen det inträffade och hoppas
att vårt förtroende som leverantör kvarstår.

Med vänlig hälsning
Karin

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress