Sammanfattning av 2017

Oj oj oj vilket år det har varit. Massor har hänt, och mestadels har förändringarna varit till det bättre. Tror jag kommer att minnas 2017 som ett bra år, och jag hoppas att ni känner samma. Här är en liten sammanfattning över vad som hänt under året:


Maríus flyttade hemifrån

Maríus har det så bra hos Linda. Vår lilla ligistunge står nu på tillväxt och förhoppningsvis har han lekt av sig en del och rört på sig massor i lek och spring i skog och mark när han kommer tillbaks igen. Jag längtar efter att få ta hem honom, men det är faktiskt nästan lika spännande att ha honom "på tillväxt". Även om det känns lite som en kniv i hjärtat när jag tänker på hur mycket jag saknar honom. 

Lilla sagoprinsen <3


Agnes åkte hem till sin husse

Agnes åkte hem till Göteborg efter två år hos oss. Hon är såklart otroligt saknad, men jag vet att hon har det bra, och hon har gett oss massor att vara tacksamma över under sin tid hos oss. Nu hoppas vi att hon har det bra och att vi snart får hälsa på henne.


Alla roliga kurser...

Slemma och jag har testat det mesta i år kan man säga. Allt från horsemanship till engelsk dressyr. Jag har ridit en del för Johan, men mest för Johanna, vilket har varit toppen för Slemma som har behövt en ordentlig och väldigt basic grundridning. Nu känner jag dock att jag behöver vara lite "själv" med henne ett tag och bara känna in vilka bitar som funkar bäst, vad vi vill använda och hur vi ska göra det. Hon har gjort en helt fantastisk utveckling under hösten, mycket tack vare Rebecca faktiskt, och jag hoppas att jag kan få fortsätta rida för henne. Dressyren är grunden i allt, och vi kommer att spinna vidare på det framöver.


Fljóð har blivit ridhäst

I våras började jag jobba med Fljóð. Väntade avsiktligt till dess hon fyllt fyra eftersom hon är så småväxt. Min lilla stubbe haha! Hon är fortfarande liten, men har breddat sig en del och kommer nog att kännas större efter hand. Jag har som målsättning att börja rida regelbundet för antingen Johan eller Johanna med henne under 2018 och jag tror faktiskt att vi kommer att kunna ta fram det bästa i henne tillsammans. Spännande är det!


Gullan har blivit ridhäst

Trodde väl aldrig att det skulle inträffa haha! Gullan känns som den eviga bebisen, men nu har hon faktiskt blivit vuxen och det är dags att börja jobba med henne. Hon är jättefin i kroppen tycker jag, och jag tror att det kommer att hända en del med rörelserna nu när hon får skor på fötterna. Ser verkligen fram emot att få börja jobba med henne ordentligt!


Ny sadel

Endast det bästa är givetvis gott nog för mina tjejer. Därför blev det en ny sadel i år. Jag sålde min gamla Prestige och köpte en ny; Prestige Denni och fick den utprovad på plats. Jag gillar sadeln jättemycket och hoppas att den kommer att hänga med i många år. 


Tävlingsdebut med Slemma

Slemma skötte sig toppen på tävlingsdebuten, och det kändes som att hon tyckte att det var kul att komma ut och träffa kompisar, liv och rörelse. I vår fortsätter vi på samma spår, om allt går enligt plan, och kör några lite lättare ovalbanetävlingar för att få rutin på det också. Jag tror att fröken har mer i sig, och med passen på plats hoppas jag att vi kan lägga en bra grund för framtida tävlingar. 


Och personligen? 

På det personliga planet var 2017 nog året då livet började kännas lite lättare igen. Vissa stenar föll från bröstet och gamla konflikter löstes. Det har varit tungt en längre tid, från 2013 och framåt var livet allt annat än kul kan jag väl avslöja, men nu känns det bättre, lättare, roligare och mer optimistiskt än på mycket länge. Jag har bytt jobb, börjat jobba med mitt mående och ta det på större allvar. Även om pressen på mig själv alltid är stor, både från mig själv och andra, kan jag hantera det på ett bättre sätt, och för första gången på över tio år ser jag positivt på framtiden. Jag vet inte om det kommer att hålla i sig; 2018 kan slå åt båda hållen, bokstavligt talat. Men jag försöker ändå hoppas på att det är ljusa tider som väntar. Nytt jobb, nya mål och fantastiska framtidsplaner som tar form. Jag hoppas verkligen att jag kan få behålla denna positiva känsla under det nya året. 

TACK så jättemycket alla fina läsar för att ni följt mig och hästarna under det här året!

Jag hoppas att ni vill fortsätta att vara med oss under ett nytt spännande år!

Izza

Gottnytt år till dig och alla dina fina hästar!!! ❤️

Svar: Gott nytt år till dig med 😊
Ella

Jenny

Gott Nytt År från mig och Fleygur!! ✨🥂🍾

Jenny

Gott Nytt År från mig och Fleygur!! ✨🥂🍾

Svar: Tack detsamma! 😊👍🏻
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress