Håll blinget blingigt!
Hörrni! Jag vet att vissa av er inte gillar bling, men för oss andra tänkte jag berätta hur jag håller blinget blingigt! Ofta ser t.ex. ett pannband jättefint ut när det är nytt, men när kristallerna blir sunkiga så ser det skittrist ut. Tänker t.ex. på Hrimnir-pannbanden; ni vet den där modellen som är så skitpopulär? Tror den heter Heritage Crystal eller något liknande. Har sett dem efter att de använts i några månader och ja... det ser ju sådär ut. Nu vet jag inte om det är riktiga kristaller i dem eller om det är plast. Förutsatt att det är riktiga kristaller så går det ändå att fixa till när de böjar bli skitiga. Jag tycker inte direkt att det hjälper att torka med en trasa. Det blir helt enkelt inte rent. 
 
Istället brukar jag använda tandborste och fönsterputs! Blir sjukt bra faktiskt. Spraya och borsta ordentligt. Sen torkar man av med en bomullsduk (typ en kökshandduk eller en bit av ett lakan). Tycker inte att en handduk eller fiberduk funkar så bra för det finns risk att de små metallspröten som håller fast stenarna fastnar och går sönder. Har än så länge inte hittat någon bättre metod än denna. Så stick och köp tandborstar nu haha!
 
Har ni några bra tips som ni vill dela mer er av?
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress