Gult är fint!

Gult var uppenbarligen dagens färg! Vi kom trea i både V5 och T8. Poängen i V5 var 5.35 och i T8 5.40, men vi lyckades faktiskt höja den till 5.50 i finalen. A-finalen i V5 låg precis efter finalen i T8 så då var bränslet definitivt slut och poängen blev 5.13 i finalen. Hon orkade helt enkelt inte, särskilt inte galoppera, och då pressade jag henne inte mer utan lät henne ta det lugnt. Det var trots allt hennes allra första tävling och det mesta var lite småläskigt. Men min målsättning var att inte skena och inte ramla av så det får man ändå säga att vi levde upp till. Sexor i galoppen i uttagningen var jag nöjd med och i övrigt låg vi runt 5.5 rätt stabilt. Det kändes särskilt bra eftersom jag är så nöjd med hennes prestation, att hon höll sig lugn och kämpade på fast hon helt uppenbart blev väldigt trött efter två uttagningar och två finaler på samma dag. Dessutom vet jag att vi kan mycket bättre. Det ska bli jättekul att se hur detta utvecklas i vår! 

Älskade duktiga ponny ❤️
 
 
Johanna

Är det där Pikeur jackan ?! :D Grattis till er, vad duktiga ni är! <3

Svar: Yes! Det är det :) Tack så mycket! Hon skötte sig jättebra! Lägger ut ett litet bildregn senare så du får se jackan in action i alla vinklar haha!
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress