Dags att ta fram passen
God morgon på er! Och idag är det semester!! Så jäkla underbart. Gissa om jag ska vara i stallet varje dag! Ett stort plus är att jag kommer kunna fixa stallet på dagarna och sen umgås med R på kvällarna. Så skulle man alltid ha det. 
 
En kul grej med denna ledighet är att jag har bestämt mig för att verkligen börja ta fram passen på Slemma. Hon har ju varit hos mig i ett år nu, och börjar kännar mer stabil än någonsin. Jag har bara känt på passen någon gång tidigare, på kursen för Johanna la jag henne ett par gånger, men annars har jag faktiskt låtit den vara. Tycker att hästen ska vara helt stabil innan man börjar med passen, mest för skaderisken. Slemma kan ju lätt dra på lite också, och då vill jag inte ha några balansproblem. Hur som helst så är det dags nu! Jag tror faktiskt att det kan förbättra tölten också på sikt.
 
Nu ska jag strax bege mig till stallet. Uppdaterar er senare!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress