Övergångar och fortsatt släpfix

Hej på er! Allt har gått enligt plan idag, förutom att jag bara hann rida Slemma. Har i alla fall lämnat in sadeln, ett steg närmare en ny, så skönt! Vi har också blivit klara med släpet invändigt. Nu är sprickan spacklad och det enda som återstår är slipning och målning utvändigt. Är så enormt tacksam för pappa och R som hjälpt mig! Pappa är hundvakt för närvarande så jag hann med lite gos med lilla Kelly också. Underbar dag sammanfattningsvis!

Slemma var asduktig! Körde en övning med henne idag som funkade jättebra. Jag värmde upp i trav och galopp i skogen och på travbanan, sen red ute på vägen och red övergångar galopp-tölt. Exempel; jag fattar vänster galopp, rider tio språng, gör en övergång till tölt och gör direkt en ordentlig ökning så att hon verligen kommer fram, rider cirka 10 meter, tar tillbaks henne och fattar höger galopp istället och upprepar. Så jävla jobbig övning för jag får verligen rida med magen hela tiden. Det är superbra att växla mellan höger- och vänsterfattningar också och övningen är bra förberedelse för passen. Både Johan och Johanna kör mycket övergångar tölt-galopp-tölt och det känns att det gör underverk med tölten. Slemma älskar ju att springa så hon tyckte att det var typ den bästa övningen någonsin haha! 
 
Nu ska jag vila mig lite och i morgon är det jobba som vanligt. Inte så taggad men det kanske vänder. Hoppas att ni har en fin kväll!
 
Hon har fått så härliga fläckar i pälsen!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress