Fästing?

Fortsätter i samma stil. Kom hem från jobbet, sov i två timmar och var heeelt paj när jag vaknade. Funderar typ på om jag har fått borrelia eller något för den här tröttheten är inte normal. Har haft ledvärk också så det skulle kunna vara det. Min pappa fick borrelia för ett par veckor sedan, och som ni kanske kommer ihåg så fick ju Gullan anaplasma för ett par månader sedan. Det är kanske en del giftiga fästingar ute i markerna nu? Verkar ju lite så i alla fall.  Jag har dock inte märkt att jag har haft något fästing, men det är tydligen inte ovanligt att man inte ens noterar det. Får kolla upp det om jag inte mår bättre efter helgen. 


Lyckades hur som helst åka ut till stallet och rida en sväng på Slemma. Har jag sagt att jag älskar min häst? Alltså det är så härligt att ha en häst som man bara kan sitta och jobba skänkelvikningar i trav och galopp på volt. Vi trimmade bara hela passet; ingen tölt. Hon blir bättre och bättre och hon är bara så mysigt att rida. I morgon blir det ett töltpass.

Håll tummarna för att jag mår bättre i morgon! Hoppas att ni har en fin fredag.

Johanna

Hur vet du att Gullan fick anaplasma? Drífa fick en fästing i början av sommaren och jag kan inte riktigt släppa oron kring det...

Svar: Jag vet det för att veterinären ställde den diagnosen 😊 Gullan hade feber, ganska hög, typ 40 grader i cirka ett dygn. Var allmänt hängig och trött, låg mycket i hagen. Veterinären var väldigt säker i sin diagnos men sa att man inte behöver göra något om hon inte har feber en längre tid. Så jag höll bara koll på henne och hon repade sig bra, äter och dricker och är pigg. Men man ska nog hålla lite extra koll för det kan dröja flera månader tills det läker ut. Jag vet hästar som har haft väldigt diffusa symptom, typ vandrande hälta, men oftast märker man det för att hästen får hög feber.
Ella

Johanna

Aaah, de får ofta feber? Det har ju intr Drífa haft.. Jag nojjar nog bara 😅 är gaaanska duktig på det. Haha... Tack i alla fall för infon 😊😊 det lugnade mig lite!

Svar: Hmm ja jag tror att det är det vanligaste symptomet. Jag nojar också, hela tiden, så jag förstår vad du går igenom haha! 😜 Skönt att du känner dig lugnad!
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress