Thór-Steinn frá Kjartansstöðum
Jag dog lite. Läste på isibless.de (länk här) om Thór-Steinn frá Kjartansstöðum, som numera ägs av Jóhann Skúlason i Danmark (hemsida här). Jag har bara sett bilder på hästen, men har är verkligen otroligt spektakulär! Han ser väldigt elastisk och välbyggd ut, vilket jag gillar. Jóhann har ju onekligen stor rutin när han väljer hästar, och har han valt honom som kommande tävlings- och avelshäst så får man nog anta att det finns mycket potential. Ska bli så kul att se vad det blir av honom. Jag är hyfsat säker på att den kommer att synas i mängden under kommande tävlingssäsonger, och kanske till och med under VM nästa år. Den här kommer bli en stjärna (kom ihåg var ni läste det först haha!).
 
Thór-Steinn har en bedömning på 8.42. Han har 8.39 för ridegenskaper (som fyrgångare utan passpoäng!) med bl.a. 9.5 för tölt och 9 för trav, spirit och helhetsintryck. Även exteriörbedömningen är bra och jämn med fyra 9:or, totalt 8.46. Benkvalitet och benställning ligger lite lågt med 7.5 respektive 7.0. Man och svans ligger 6.5. Men lite skallig får man vara med de rörelserna tycker jag...
 
Han har betäckt en del på Island, mest på Kjartansstöðum, och de äldsta avkommorna är födda 2012. Vad säger ni? Om han kommer till Sverige är i alla fall jag väldigt intresserad.
 
 
 
 
Picture
 
 
Bildresultat för Thór-Steinn frá Kjartansstöðum
 
 (Bilder från Kjartansstaðirs hemsida, länk här!)
 
 
Mikaela

Asså wow! 😍

Svar: 😊👍🏻 Tack!
Ella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress