Dagens
Hej på er! Tänker hela tiden att det är söndag idag, men det är det ju inte. Strålande fint väder har det i alla fall varit idag, men ganska blåsigt. Jag tog en tur ute på ängen med Slemma idag. Tänkte att det är bäst att känna på de böjda spåren där vi har lite mer utrymme, eftersom jag helt ärligt tror att hon alltid bara har ridits rakt fram. Det var nog tur kan jag säga för idag hade hon verkligen nerverna på utsidan. Det hände flera gånger att hon protesterade och testade idag, men eftersom jag tog det lugnt och inte blev arg så gick det helt ok ändå. Hon är en tjej med massor med vilja och det är full fart framåt. Kan bara tänka mig hur härligt det kommer att vara när man verkligen får med sig den där energin och kan göra något positivt av den.
 
Jag red tölt, trav och galopp på stora volter och testade även att flytta henne för skänkeln. Det funkade ganska bra idag faktiskt. Hon fattade rätt galopp i båda varven och takten är ren i alla gångarter. Traven är dock väldigt ostabil och där saknar hon balans och bärighet. Särskilt idag när hon var ganska spänd så blev det pannkaka av det. Men som jag sagt tidigare så kommer jag att jobba med den mycket från marken. I morgon tänkte jag longera henne och försöka få henne att slappna av ordentligt.
 
Hoppas att ni också har en jättefin helg!
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress