Uppe tidigt

God morgon allihop! Hoppas att ni mår bra! Jag har fortfarande inte riktigt smält att det gick så bra med hästarna igår och ikväll ska jag ut en sväng igen. Hoppas slippa snöstorm.

Idag var jag faktiskt uppe tidigt och tränade lite. Har känt av min nacke en del den senaste tiden och tänker att jag ska ta tag i det. Vet att det är många (jag med!) som har svårt att hinna träna så ofta som man vill, så jag tänkte skriva ett litet inlägg framöver om övningar man kan göra hemma för att förbättra sin sits i ridningen osv. Man blir ju kanske lite mer motiverad om man tänker sig att man tränar för att bli en bättre ryttare tänker jag, så håll utkik!

Igår testade jag mitt nya träns på lilla Slemma. Det ska huvudsakligen vara hennes även om mina hästar ofta lånar varandras träns. Det är ett PS high jump i storlek full. Var jättetveksam när tjejen som stod i PS monter på mässan sa att jag skulle ha storlek full. Det såg så otroligt stort ut! Men det var det inte, visade det sig, och det satt som en smäck! Kommer behöva justera det lite men det kändes väldigt bra på henne. Hon har ju funkat bra på Agnes pullarträns, förutom att det är lite för stort för henne, så jag tror att det här kommer bli bra! Lägger upp en rätt dålig bild bara så att ni ska se. Bättre bilder kommer i helgen! Kommer att använda det med mitt tredelade KyRotary på henne.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress