Tisdag

God morgon! Blev av olika skäl ingen ridning igår. Vi hade riktigt dåligt väder i Stockholm med snö och stormvindar och snorhalt på vägarna så det var nästan bäst att hålla sig inne ändå. Idag verkar det lugnare så ikväll SKA jag ut och rida. Ska också passa på att testa fynden från mässan i helgen.

Jag vet inte om jag sa till er att jag hade beställt nya bomskydd till vårt släp? De kom igår i alla fall och de ser superfräscha ut. De vi har är minst sagt trasiga och faktum är att hela transporten skulle behöva ett ansiktslyft. Vi ska faktiskt försöka fixa en del saker själva, typ byte av bakljus och reflexer, montera ny lampa inne i släpet, rosttvätta och kanske måla det invändigt. Framdörren behöver fixas också för den glappar lite. Jag tror faktiskt att den kommer bli jättefin när den väl är färdig och jag tycker att det är kul att ha ett litet projekt att jobba med. I samband med SIHS fick vi dessutom tag på en ny transportgardin, då den befintliga är riktigt risig. Man får ta en bit i taget!

Hoppas att ni får en fin dag!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress