Mammas bönor

Så underbar kväll i stallet! Började med Slemma, som självklart var pigg som en nyårsraket efter en veckas vila. Hon stod bara och hoppade på stället när jag suttit upp haha! Jag började med skritt och joggade i trav en ganska lång bit. Tyckte traven kändes superfin idag faktiskt. Övade på att rida lite serpentiner över vägen i trav och hon höll fin balans där. Skrittade lite och tränade öppnor och skänkelvikning. Det funkade också jättebra. Inget tjafs med bettet och jag tyckte hon kändes väldigt fokuserad. Sen fattade jag galopp, saktade av och fattade den andra galoppen två gånger. Efter det red jag på i tölt en ganska lång bit i friskt tempo och avslutade med trav från tölt. Hon var lite flåsig efter det så hon fick skritta en bra bit i skogen innan vi kom hem. Tyckte hon skötte sig utmärkt och känner verkligen att hon gör framsteg i varje pass. Härligt!

För Agnes del blev det en skrittur på cirka 15 minuter i fri form och friskt tempo. Hon kändes väldigt fin och jättefräsch i kroppen. Hon stegade på bra, kändes helt mjuk och hade skummat i munnen när jag kom tillbaks. Jag tyckte också att hon var väldigt pigg och positiv under hela turen. Är verkligen så glad att vi är igång igen och det känns som att vårt tidigare arbete har gett resultat.

Känner mig så lyckligt lottad som får rida två så fina, kloka och begåvade hästar ❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress