Wanties
Bettgarderoben kan aldrig bli för stor! Då Agnes föredrar raka bett eller lockup-bett är jag lite sugen på att testa betten nedan. 
 
Mitt baucherbett är tredelat och jag skulle hellre ha ett rakt eller ett som inte viker sig. Mylerbettet ser fint ut tycker jag. Det är ledat med en rulle på mitten, på samma sätt som bettet från Bombers som jag skrivit lite om tidigare. Jag vill hemsk gärna testa det med. 
 
Många tycker illa om de s.k. äppelbetten för att de kan få vassa kanter om hästen t.ex. tuggar på plasten. Jag har aldrig varit med om det. Har tvärtom en pelhamstång med mundel i äppelsyntet som Agnes går jättebra på. Funderar därför lite på det raka bettet samt det välvda tredelade nedan, båda med fasta ringar.
 
Någon som testat?
 
1. Baucherbett, Myler, 938 kr, länk här.

3. Apple mouth med fasta ringar, 265 kr, länk här.

4. Bomber barrel, tredelat med fasta ringar, 939 kr, länk här.

5. Happy mouth contour, tredelat, 749 kr, länk här.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress